Ungdomsverksamhet på Skepparslöv GK 2024
Vår utbildningsverksamhet är öppen för alla träningssugna ungdomar. Träningen riktar sig till alla nivåer från nybörjare till tävlingsspelare. För att delta i juniorträningen krävs inga speciella förkunskaper. Alla juniorer är välkomna.

Golfkul
Detta är den perfekta träningsgruppen för knattar och juniorer som har spelat och provat på lite golf tidigare eller är intresserade av att börja spela golf. Träningen är uppbyggd på ett mycket lekfullt och pedagogiskt vis för att skapa en relation till att golf är riktigt kul och spännande. Vi påbörjar resan mot det gröna kortet men alla får göra det i sin egen takt. Det finns ett begränsat antal golfklubbor att låna under träningen. Men vi rekommenderar förstås er att köpa egen golfutrustning.
Kolla gärna på begagnatmarknaden.

Juniorträning
Juniorträningen riktar sig till alla juniorer som inte tillhör målgruppen för Golfkul. Man kan vara allt från nybörjare utan grönt kort till att vara en lite mer erfaren spelare med ambition att tävla. Inga krav på förkunskaper behövs för denna träningsgrupp. Det finns också möjligheten att träna två gånger per vecka. För dem utan grönt kort är självklart målet med träningen att få sitt gröna kort innan säsongen är över. Vi försöker göra gruppindelningen efter ålder och spelstandard i den mån det går och även önskemål om dagar och tider. Det finns ett begränsat antal golfklubbor att låna under träningen. Men vi rekommenderar förstås er att köpa egen golfutrustning. Kolla gärna på begagnatmarknaden.

Träningstider och kostnader
Träningstiderna är tisdagar kl 17-20 och torsdagar kl 17-20. Ett träningspass varar 50 minuter. Start varje heltimme. Det kan finnas möjlighet att träna två timmar i veckan (en timme tisdag och en timme torsdag), under förutsättning att det finns platser lediga. Ange i anmälan om det finns intresse av att träna två timmar/veckan. Kostnaden för träningen 2024 är 700kr/ ett tillfälle per vecka och 1000kr/ två tillfällen per vecka. Det finns inget krav på medlemskap för att delta i träningen. Medlemskap krävs om junioren ska spela på 18-hålsbanan. Kontakta kansli@skepparslovsgk.se om ni vill teckna medlemskap. Juniorer i träning betalar 500kr för säsongskort på rangen.

Anmälan juniorträning och golfkul
I anmälan anger du namn, personnummer, grönt kort (JA eller NEJ), hcp (om junioren har ett hcp). Ange också om junioren vill träna två gånger /vecka. Vi behöver även namn, personnummer och e-post för dig som förälder/vårdnadshavare.
Senaste anmälningsdag är fredag 15/3. Maila anmälan till ungdom@skepparslovsgk.se

Tränare

Mitt namn är Sara Eklund och jag tillsammans med Juniorkommitten kommer ansvara för årets juniorträning. Att få hjälpa och coacha andra att utveckla sitt golfspel är något jag brinner för. Min målsättning är att alla ska trivas på golfklubben och utvecklas till människor som uppskattar golfen som gemenskap, motion eller idrott.

Under min tidigare golfkarriär så har jag spelat för landslaget i flera år och spelat aktivt på damernas Europa tour och Asien touren i 10 år. Har vunnit 10 Lag SM guld i rad med Kristianstad Golfklubb.

År 2005-2011 jobbade jag som tränare på Skepparslövs Golfklubb.
År 2016-2018 hjälpte jag Araslövs Golfklubb med juniorträningen.

Ser fram emot en säsong tillsammans med Er.
//Sara

Trygg Idrottsmiljö

Svenska Golfförbundet och Skepparslövs GK arbetar för att alla barn och ungdomar som spelar golf ska kunna göra det i en trygg miljö – utan kränkande behandling, mobbning, sexuella trakasserier och övergrepp. Läs mer om det trygghetsskapande arbetet på sidan Trygg idrott.

VIKTIG INFO ANGÅENDE UNDERÅRIGA OCH VÅRDNADSHAVARE

Juniorkommittén